Opis działania

Jak działa aplikacja ile-mam.pl?

Jak działa aplikacja ile-mam.pl dla Ciebie i dla Twojej Firmy

Dla Ciebie

czyli jak aplikacja ile-mam.pl pomaga
kontrolować finanse osobiste
i zarządza całym majątkiem

Jak się zarejestrować, zalogować?
Jak dodać rachunki bankowe, lokaty itp.?

Zobacz szczegóły

Dla Firmy

czyli jak aplikacja ile-mam.pl pomaga
kontrolować finanse Twojej firmy
i zarządzać podatkami

Jak dodać fakturę Sprzedażową, Kosztową?
Jak wygenerować KPIR, Książkę VAT i JPK?

Zobacz szczegóły

Rejestracja konta

Aby zacząć pracę w serwisie ile-mam.pl należy założyć bezpłatne konto
Załóż bezpłatne konto

Jeśli masz już założone konto należy zalogować się do aplikacji ile-mam.pl

Zaloguj się

W panelu klienta należy dodać posiadane rachunki bankowe, lokaty, wartość inwestycji, oszczędności, pojazdów, kredytów czy nieruchomości.

Na tej podstawie system odpowiednio wyliczy wartość Twojego majątku.

W każdej chwili możesz zmienić czy usunąć wprowadzone wartości czy dane.

W ostatnim dniu miesiąca system będzie zapamiętywał Twój stan majątku tak aby informował Ciebie o zysku lub stracie z stosunku do poprzedniego miesiąca.

Rejestracja konta

Aby zacząć pracę w serwisie ile-mam.pl należy założyć bezpłatne konto
Załóż bezpłatne konto

Jeśli masz juz założone konto należy zalogować się do aplikacji ile-mam.pl

Zaloguj się

Uzupełnij dane firmowe

Po zalogowaniu należy uzupełnić podstawowe dane firmowe m.in:

  • nazwa firmy
  • pełen adres firmy
  • NIP firmy
  • rachunek bankowy
  • imię i nazwisko osoby, która wystawia faktury VAT
  • domyślną formę płatności (przelew, gotówka)

Wystaw fakturę VAT

Należy z lewego menu wybrać „Faktury Przychód” a następnie kliknąć przycisk Dodaj. Aby usprawnić i przyspieszyć wprowadzanie faktury możemy z dostępnej listy wprowadzonych firm wybrać Odbiorcę. Po wybraniu z listy Odbiorcy pojawią się automatycznie dane w polach. Jeśli wprowadzamy po raz pierwszy Odbiorcę i chcemy aby był później dostępny na liście należy zaznaczyć opcję „Dodaj o listy Odbiorców”.
W kolejnym etapie należy dodać Datę wystawienia, datę sprzedaży, termin płatności i opis zdarzenia.
Należy wprowadzić „ilość” i „Cenę jedn. netto” zostanie wówczas automatycznie wprowadzona wartość VAT oraz kwota Brutto.
Analogicznie postępujemy do kolejnych pozycji na fakturze.

Na samym dole w polu „Uwagi” należy zweryfikować poprawność danych dot. „Formy płatności” (Przelew, Gotówka)
Jeśli już została faktura zapłacona w całości lub części w polu „Zapłacono” należy uzupełnić kwotę Zapłaconą.
W polu „Kto wystawił” zweryfikować osobę która wystawiła fakturę.
Podobnie należy zweryfikować pole „Konto bankowe” i uwagi.

Faktura Duplikat

Jeśli jest konieczność wystawienia faktury Duplikat należy wejść w już wprowadzoną fakturę i na samym dole w Polu „Uwagi” zaznaczyć opcję „Czy Duplikat” oraz wprowadzić datę wytworzenia duplikatu.

Dodaj do aplikacji ile-mam.pl już istniejącą fakturę VAT

Należy z lewego menu wybrać „Faktury Koszty” a następnie kliknąć przycisk Dodaj. Aby usprawnić i przyspieszyć wprowadzanie faktury możemy z dostępnej listy wprowadzonych firm wybrać Dostawcę. Po wybraniu z listy Dostawców pojawią się automatycznie dane w polach. Jeśli wprowadzamy po raz pierwszy Dostawcę i chcemy aby był później dostępny na liście należy zaznaczyć opcję „Dodaj o listy Dostawców”.
W kolejnym etapie należy dodać Datę wystawienia, datę sprzedaży i opis zdarzenia.
Należy wprowadzić „ilość” i „Cenę jedn. netto” zostanie wówczas automatycznie wprowadzona wartość VAT oraz kwota Brutto.
Analogicznie postępujemy do kolejnych pozycji na fakturze.

Dodaj Firmę / Kontrahenta jako Odbiorcę lub Dostawcę

Należy z lewego menu wybrać „Firmy / Kontrahenci” a następnie kliknąć przycisk Dodaj. Należy wypełnić dane firmy a następnie zaznaczyć box „Dodaj do listy Odbiorców” lub „Dodaj do listy Dostawców”. Istnieje możliwość zaznaczenia dwóch boxów wówczas zarówno przy dodawaniu faktur Sprzedażowych jak i faktur Zakupowych w rozwijanej liście będzie dodana firma.

Generowanie Księgi Przychodów i Rozchodów KPIR

Należy z lewego menu wybrać „KPIR” a następnie kliknąć przycisk „Pobierz KPIR”. Następnie pojawi się okno z zapytaniem o rok KPIR, który ma być wygenerowany. Po wybraniu roku i naciśnięciu przycisku „Pobierz” zostanie automatycznie wygenerowany i pobrany plik w formacie pdf na komputer lub urządzenie mobilne. Będzie to pełne zestawienie Książki Przychodów i Rozchodów za wskazany rok podatkowy.

Generowanie Ewidencji Sprzedaży VAT

Należy z lewego menu wybrać „KPIR” a następnie kliknąć przycisk „Pobierz Ewidencję Sprzedaży VAT„. Następnie pojawi się okno z zapytaniem o rok, za który ma być wygenerowana ewidencja. Po wybraniu roku i naciśnięciu przycisku „Pobierz” zostanie automatycznie wygenerowany i pobrany plik w formacie pdf na komputer lub urządzenie mobilne.

Generowanie Ewidencji Zakupów VAT

Analogicznie wygląda procedura przy generowaniu Ewidencji Zakupów VAT – należy z lewego menu wybrać „KPIR” a następnie kliknąć przycisk „Pobierz Ewidencję Zakupów VAT„. Następnie pojawi się okno z zapytaniem o rok, za który ma być wygenerowana ewidencja. Po wybraniu roku i naciśnięciu przycisku „Pobierz” zostanie automatycznie wygenerowany i pobrany plik w formacie pdf na komputer lub urządzenie mobilne.

Rejestracja konta

Aby zacząć pracę w aplikacji ile-mam.pl należy założyć konto
Załóż konto

Zaloguj się do aplikacji

Jeśli masz już konto Zaloguj się i korzystaj z aplikacji ile-mam.pl.
Zaloguj się

Przetestuj aplikację

Jeśli chcesz przetestować aplikację to proszę zaloguj się na dane demonstracyjne (login i hasło: demo) i przetestuj aplikację ile-mam.pl

login i hasło: demo
DEMO